Wednesday, November 28, 2012

Ditindih atau Sleep Paralysis

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum sohabatie(s) yang disayangi...

Ok today nak cerita apa eh? Alamak TER letak title ada seram pulak. Relax relax, korang jangan lah lari. Baca lah dulu ok please ^^ Sekarang ni mood aku nak update kisah seram je. Takpe lepas ni aku buat jadual ok nak update apa untuk setiap hari. Don't worry be happy :D

Cuba korang bayangkan korang kena tindih dengan si comel ni? LULZ
Bercakap pasal tindih, hmm ada yang tak faham tindih tu macam mana kan? Aku dulu pun blurr pe jadah lah tindih ni. Aku ingat kena tindih ni macam hantu tindih kau, rupanya hanya ditindih, tak nampak muka pun sebenarnya. Rasanya lah kot -_-

Nak cerita pasal kena tindih ni, masa kali pertama aku kena, aku ingat ajal aku ada sampai. Sebab aku rasa nafas aku macam ditarik. Serious talk, aku panik gila masa tu. Nak jerit panggil mak ayah aku, tapi masa tu aku sorang dalam bilik dan mulut aku tak boleh gerak. Senang cerita, satu badan tak boleh gerak. Masa tu aku kena dalam 5 minit macam tulah.

Boleh jadi aku dah banyak kali kena. Masa first time kena, dalam masa sehari aku kena tindih 3 kali berturut-turut. Sampai malam tu aku nak tidur aku jadi trauma. Tapi lepas tu bila aku dah buat research pasal ditindih atau sainstifiknya dipanggil sleep paralysis, Alhamdulillah aku tak panik sangat. Kalau kena je, aku cuma ingatkan otak dan hati aku tenang. Lepastu mengucap, zikir dan baca Ayat Kursi sebanyak yang boleh.

Walaupun mulut kau masa tu tak boleh gerak, hati masih berfungsi. Apa-apa pun jangan takut. Kalau ajal kita masa tu, tak lambat tak cepat, kita akan pergi jugak. So sayang- sayang semua, sebelum tidur bacalah bacaan yang Rasulullah ajarkan dan apa yang ustaz-ustazah selalu bagitahu ok?

Untuk korang tahu lebih lanjut dan macam mana nak handle benda ni bila terjadi, boleh pergi sini dan baca dengan jiwa yang tenang. Hehehehe



Ada satu minggu ni, aku kena dua hari berturut-turut dan pada masa yang SAMA. Dua hari ni lah aku cuba nak tidur awal tapi aku tak mengantuk langsung. Tapi bila jam menunjukkan pukul 2.58 pagi, tiba-tiba je aku rasa mengantuk. Lepastu aku pun tidurlah. PAP! Aku bukak mata. Sah, aku kena tindih. Tapi dua hari tulah masa kena tindih, mata aku terbukak. So apa yang aku perasan, semalam dengan hari ni (i mean hari aku kena tu) aku kena tindih tepat jam 3 pagi. Haiyo, nilah akibatnya orang yang suka overnight. Jaga-jaga ye korang kehkehkeh

Post aku kali ni takde lah seram mana pun. Just nak introduce korang pasal sleep paralysis ni. Sebab bila aku cakap pasal benda ni, ramai ternganga tak tau. So now! Ambik tahu ok. Selamat malam romeo, assalamualaikum :)

Nota kaki:
Sebelum tidur jangan lupa maafkan kesalahan orang lain dan muhasabah diri. Takut-takut esok  sudah tak dapat tengok dunia ni lagi dah. Maafkan saya ya sahabat semua :))



Nothing Much Than You . Thanks (:

0 hati berbunga: